coffe.webblogg.se

Sammanfattning

Sammanfattning

jag gjorde tre projekt, ett av projekten gjorde jag med Tim och Lukas

Projekt ett

Mitt första projekt var en animation. Min inspiration fick jag från internet, jag har sett många animationer där. Det var därifrån jag fått min inspiration när jag gjorde filmen. Jag valde att ha filmen om färger.
När jag började med filmen gjorde jag först min gubbe av papper men sedan gjorde jag honom av ett annat material för att det var lite svårt att göra att han kunde röra sig. Jag tänkte att filmen skulle handla om Bob som är gubben i filmen, filmen börjar med att Bob drömmer om olika färger och om att han själv blir röd, men sedan så blir han vit igen och då så söker han efter färgerna så att han kan bli röd igen. Jag tänkte att färgerna skulle vara hans största önskan, att få bli en del av alla färger. När jag gjorde filmen använde jag telefonen för att ta kort och göra filmen. Jag använde en stopmotion app och en redigerar app så att jag kunde lägga till musik och effekter. Jag kunde ha gjort effekterna lite annorlunda för att vissa "Scener" av filmen är lite svåra att se. Jag tycker också att jag skulle tagit lite längre tid att göra filmen för att den blev ganska kort. Men annars tycker jag att filmen blev bra.

 
 
 

Projekt två

På projekt två fick jag inspiration från skolan för att vi en gång pratade om mobbning, mycket av det vi pratade om handlade om internet mobbning så jag tänkte då att jag skulle rita/skissa om det. Jag skissade en mobil med sms där någon blev mobbad och ett häng rep. Jag valde känslor, depression och sorg. Jag tycker att jag kunde ha gjort handen lite bättre. Men annars tycker jag att den blev bra.

 
 

Projekt tre

Jag Tim och Lukas gjorde en lego stop-motion film. Vi valde att den skulle handla om färger.
Det tog rätt så lång tid att göra den men filmen blev bra ändå. Vi fick inspiration av att jag gjorde en film och av olika lego filmer på internet till exempel på youtube. Vi hade inte med något ljud vilket jag tycker att vi kanske skulle haft med.

 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: